Nu lyfter vi!!

Om 14 timmar lyfter vi mot Israel. Två av oss svenskar lyfter från Landvetter och fyra från Arlanda. Vi sammanstrålar i Wien. Därifrån flyger vi sedan tillsammans till Tel Aviv, där en minibuss från EAPPIs 1) koordination i Jerusalem möter oss. I Jerusalem möter vi de andra 18 följeslagarna från andra länder, som vi skall arbeta tillsammans med. Efter någon dag i Jerusalem skall vi ut till våra placeringar under ett par dygn för att det ”gamla” teamet skall introducera oss på plats. Jag skall alltså till Betlehem som ensam svensk tillsammans med en engelsman, en kanadensiska och en schweiziska. Efter ett par dygn där skall vi tillbaka till Jerusalem för fortsatt utbildning, innan vi om ett tag skall ut på ”riktigt” uppdrag till Betlehem m.fl. platser. När jag skriver nästa gång så gör jag det från Jerusalem.

1)                www.skr.org/SEAPPI

Jag befinner mig alltså fr.o.m. i morgon i Israel och Palestina som ekumenisk följeslagare på uppdrag av Sveriges Kristna Råd och Kyrkornas Världsråd, genom det ekumeniska följeslagarprogrammet i Palestina och Israel (EAPPI) De synpunkter/reflektioner som uttrycks ovan är personliga och delas inte nödvändigtvis av mina uppdragsgivare. Om du vill kontakta mig så kan du göra det via [email protected]

 

 


Kommentarer
Postat av: johanna

jag väntar med spänning på första inlägget från jerusalem!!

2010-01-03 @ 20:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0