Förbön och sändning

Det kändes både viktigt, gott och högtidligt när jag i dagens högmässa i min hemförsamling, Morup, fick förbön och blev sänd in i uppgiften som ekumenisk följeslagare. Efter läsning ur Apostlagärningarna i NT kap 16 vers 9-10 och efter det att de palestinska kyrkoledarnas i Jerusalem vädjan från 2001 om internationell närvaro  lästs upp (http://www.skr.org/verksamhet/foljeslagarprogrammet/historik.4.a93995105f257d846800010789.htmlhade)fick jag personlig förbön och välsignelsen. Dessutom var det väldigt roligt att jag fick leda högmässan där Ejnar Svensson predikade. 




Den 3 jan åker jag till Israel och Palestina som ekumenisk följeslagare på uppdrag av Sveriges Kristna Råd och Kyrkornas Världsråd, genom det ekumeniska följeslagarprogrammet i Palestina och Israel (EAPPI). Min placering är Betlehem. De synpunkter/reflektioner som uttrycks ovan är personliga och delas inte nödvändigtvis av mina uppdragsgivare. Om du vill publicera hela eller delar av denna eller någon av de tidigare artiklarna eller sprida dem vidare, var vänlig kontakta mig ([email protected]) och/eller någon av de ansvariga på Sveriges Kristna Råd: Joanna Lilja ([email protected]) eller Johanna Wassholm ([email protected]).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0