Nu närmar det sig avresa

Bara 5 dagar kvar till avresa!! Har börjat provpacka, bara för att upptäcka att allt jag vill ta med mig skulle innebära övervikt. Det blir till att prioritera och ta bort. Före jul fick vi en diger överlämningsrapport från EAPPIs (Ecumenical Accompaniment Programme in Palestine and Israel) koordination i Jerusalem. Det var en spännande läsning, som verkligen tydliggör att jag, som enskild följeslagare bara är en länk i ett mycket större och långsiktigare arbete än 3 månaders vistelse i landet. Rapporten gjorde det också alldeles tydligt att vi inte kommer att ha några problem med att få tiden att gå. Uppgifterna är många lindrigt sagt, alltifrån tidig checkpoint-övervakning till besök i av muren inklämda byar och hos utsatta familjer, kontakt med lokala kyrkor m.m.
Hörde idag ett intressant inslag i webradion.sr "Hur ser unga israeler på sitt land?" Du kan klicka på länken här och lyssna själv: http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=2127032.
Så önskar jag alla ett Gott Nytt År!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0